dimarts, 29 de setembre del 2009

Noves tecnologies a l'aula

Educació formarà als docents sobre els portàtils Diari EL PAÍS - Sevilla - 29/09/2009 (traducció català)


La consellera d'Educació, Mar Moreno, va anunciar ahir que els professors rebran cursos de formació a partir de novembre sobre l'ús dels ordinadors portàtils. Moreno va presentar a Sevilla davant un miler de directors de col·legis públics el programa TIC 2.0, que preveu lliurar aquest curs ordinadors a 173.595 escolars de cinquè i sisè de Primària i 17.000 professors. El pla costarà 80 milions i l'any que ve es donaran ordinadors a dos cursos més, tercer i quart de Primària. La previsió és que aquest model es completi l'any 2012.
--------------

La finalitat de les noves tecnologies a l'aula és explorar, crear i avaluar nous entorns d’ensenyament i aprenentatge. Entorns en els que es tenen en compte tant les tecnologies de la informació i la comunicació com els processos educatius i formatius.

L’educació i la formació s’entenen en un sentit ampli: de diferents tipus d’alumnat, de professorat, de formadors, de professionals en general, tant en la seva fase inicial com en la permanent.

Les tecnologies de la informació i la comunicació tenen un paper fonamental pel seu caire transformador de les formes de producció, representació i accés al coneixement, dels perfils educatius i formatius i dels propis processos d’ensenyament i aprenentatge. Aquestes tecnologies permeten explorar el desenvolupament de processos d’aprenentatge complexos que impliquen un alt nivell de demanda cognitiva, emocional i social.

L’objectiu principal de l'ús dels ordinadors portàtils és ampliar i aprofundir el coneixement teòric-pràctic al voltant de factors implicats en l’educació i la formació. He escollit aquest article perquè va molt arrelat a l'assignatura de Gestió i tic i penso que entra dins del programa Tic 2.0 que ha de permetre millores en el rendiment escolar, tant en l'àmbit de l'educació com en el treball i altres àmbits.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada