dimecres, 30 de setembre del 2009

ordinadors

El portal edu3.cat

EL VOCABULARI DE LA INFORMÀTICA

Edu3.cat



Vídeo sobre l'empresa activa 3 de ràdio i televisió de Catalunya.
Trobem dos maneres de representar la informació: de manera analògica i de manera digital

·Analògicament al presentar la informació, aquesta es presenta de manera contínua, més semblant a la realitat, entre 1 i 0 existeixen molts valors.
·Digitalment al presentar la informació aquesta es presenta amb dos únics valors, entre el 1 i el 0 només hi figura un valor, no més d'un. El codi esta format únicament per dos números (1,0) En aquesta forma de presentar la informació, aquesta es presenta mitjançant punts seguits molt units i que formen un text o bé una imatge, o sigui que una imatge pot arribar a tenir molts punts de color depenent del seu tamany, cada punt d'aquest es denomina píxel(element de la imatge)

El xat es una forma de comunicació instantània on el receptor rep la informació al mateix moment i pot contestar.
L'estalvi de pantalla servia anteriorment per protegir les pantalles d'ordinador a les cremades, a que es fessin malbé, ara es fan servir més per a mostrar imatges.
El vídeo t'endinsa al vocabulari relacionat amb tema de la xarxa, ordinadors i noves tecnologies que probablement fa uns anys, no tans anys enrere no s'aplicava aquest vocabulari.

dimarts, 29 de setembre del 2009

Noves tecnologies a l'aula

Educació formarà als docents sobre els portàtils Diari EL PAÍS - Sevilla - 29/09/2009 (traducció català)


La consellera d'Educació, Mar Moreno, va anunciar ahir que els professors rebran cursos de formació a partir de novembre sobre l'ús dels ordinadors portàtils. Moreno va presentar a Sevilla davant un miler de directors de col·legis públics el programa TIC 2.0, que preveu lliurar aquest curs ordinadors a 173.595 escolars de cinquè i sisè de Primària i 17.000 professors. El pla costarà 80 milions i l'any que ve es donaran ordinadors a dos cursos més, tercer i quart de Primària. La previsió és que aquest model es completi l'any 2012.
--------------

La finalitat de les noves tecnologies a l'aula és explorar, crear i avaluar nous entorns d’ensenyament i aprenentatge. Entorns en els que es tenen en compte tant les tecnologies de la informació i la comunicació com els processos educatius i formatius.

L’educació i la formació s’entenen en un sentit ampli: de diferents tipus d’alumnat, de professorat, de formadors, de professionals en general, tant en la seva fase inicial com en la permanent.

Les tecnologies de la informació i la comunicació tenen un paper fonamental pel seu caire transformador de les formes de producció, representació i accés al coneixement, dels perfils educatius i formatius i dels propis processos d’ensenyament i aprenentatge. Aquestes tecnologies permeten explorar el desenvolupament de processos d’aprenentatge complexos que impliquen un alt nivell de demanda cognitiva, emocional i social.

L’objectiu principal de l'ús dels ordinadors portàtils és ampliar i aprofundir el coneixement teòric-pràctic al voltant de factors implicats en l’educació i la formació. He escollit aquest article perquè va molt arrelat a l'assignatura de Gestió i tic i penso que entra dins del programa Tic 2.0 que ha de permetre millores en el rendiment escolar, tant en l'àmbit de l'educació com en el treball i altres àmbits.