dimecres, 14 d’octubre del 2009

pràctica bloc gestió i tic


Mostra un mapa més gran


Aquesta pràctica ha estat per provar si es podia inserir un mapa des de google maps al bloc, hem pogut comprovar que si que es pot inclús et pots moure per dins del mapa.
He buscat l'adreça de la Universitat al google maps.

dimarts, 13 d’octubre del 2009

LLibre: Va de mestres-carta als mestres que comencen. Autors: Jaume Cela Ollé i Juli Palou Sangrà

Primera lectura dels curs que he fet, satisfactòria per a mi, ha estat del llibre -VA DE MESTRES, carta als mestres que comencen-.

Primerament si preguntés a molts de vosaltres; Em sabríeu dir de que va el llibre? o De què us imagineu que anirà enfocat el llibre? es podrien resoldre fàcilment aquestes dos grans preguntes. Tots sense haver-nos llegit el llibre estaríem d'acord que el llibre va adreçat als mestres que comencen, els que tenen un granet de sorra en el futur de mestre i que han d'anar construint poc a poc per arribar a ser uns bons mestres. Un cop llegit el llibre veus però que va molt més enllà, que també ensenya molts casos pràctics, casos que realment passen a l'aula i que ens podem trobar amb nens i nenes en el dia que exercim de mestre. també ens explica experiències de mestres, habilitats i maneres d'ensenyar d'aquests. A nosaltres ens serveix de punt de mira per aprendre d'experiències de mestres que estan molts anys fent aquesta professió i conèixer les dificultats que tenen per després saber-les afrontar sense pors.

Des del seminari he escollit alguns fragments que més m'han impactat del llibre, o si més no que considero més importants:

"pàg 10 - Cada persona és un projecte, i un projecte sempre té present un horitzó que mai no arribarà a assolir del tot, que ai no arribarà a fer seu, i és bo que així sigui, perquè el dia que tinguis la sensació que has arribat a port, descobriràs un nou port que reclama la teva activitat educadora o, encara més sorprenent, descobriràs que ets en un port on no esperaves arribar."

--> Aquest fragment posa de manifest que sempre hem de tenir nous objectius, que la consecució de nous objectius faran que descobrim coses noves i avancem en el coneixement, mai s'acaba el coneixement, sempre hi ha coses noves per aprendre.

"pàg 17 - La nostra feina és vocacional".

--> Aquesta professió ha de ser vocacional ja que ha de estar fomentada a atendre les necessitats dels altres. Els mestres han de gaudir del que fan i per gaudir han de tenir vocació.

"pàg 38 - El mestre culte no és el mestre que sap moltes coses, el mestre culte és el que accepta els límits del seu propi saber i fa possible anar més enllà d'aquest límit."

--> El nou mestre serà el que s'acosti al nivell dels alumnes, no considerar-lo com a ésser superior i que fa possible que l'alumne s'enriqueixi.

"pàg 68 - Educar és fer créixer la nostra humanitat, i els errors formen part d'aquest viatge. Sense aquesta esperança i confiança inicials no hi ha coneixement possible."

-->Quan eduquem hem de saber que existeixen errors, que els errors en la mesura són bons, el fet de corregir-los dóna molt enriquiment en l'alumne i fa possible el coneixement.

"pàg 82 - Una cosa sí que volem deixar ben clara: les màquines mai no substituiran la nostra feina, tal com nosaltres l'entenem i te l'estem explicant"

--> La manera com entendre l'alumne no podrà ser substituït per cap robot, el robot no passarà mai a ser el nou mestre del futur.

"pàg 119 - Un bon mestre ha de vibrar davant dels seus alumnes, els ha d'escoltar,ha d'estar al seu costat i trobar la manera perquè s'engresquin a aprendre coses importants."

--> Algunes de les qualitats que ha de tenir un bon mestre, sense aquestes qualitats no farem possible que els nens aprenguin amb nosaltres.

"pàg 128 - La indiferència és una actitud que no té cabuda en l'ofici d'educar."

--> Mai ens podem quedar indiferents sobre un tema, una qüestió, sempre hem d'anar més enllà i veure diferents tipus de vista, si ens quedem indiferents vol dir que no estem aprenent.


Crec que és un llibre teòric i a la vegada pràctic, ajuda molt a conèixer diferents aspectes relacionats amb la família, l'infant i el mestre, factors clau en l'aprenentatge i el desenvolupament cap al coneixement.