dissabte, 31 d’octubre del 2009

GIMP i AUDACITY















Foto: pràctica collage realitzada amb GIMP
.

Aquest dilluns a l'assignatura de Gestió i Tic vàrem remenar amb programes com el GIMP i l'Audacity.

El GIMP és un programa lliure que permet editar imatges. Personalment em va semblar un programa eficient, permet treballar les imatges amb varies capes i desar-les amb diferents formats, serveix molt per canviar el tamany de les fotografies i d'aquesta manera poder-les posar en presentacions o documents fent que aquells documents tinguin un pes més baix i no ocupin tan espai i siguin d'aquesta manera més fàcils de carregar i treballar amb aquests documents. Aquest programa no té moltes dificultats, es tracta de carregar una imatge i treballar una mica amb aquesta a partir de les opcions que facilita el programa. Deixo un tutorial per tots aquells que tinguin algun dubte de com fer servir el programa.

L'altre eina que vam començar a utilitzar, l'AUDACITY, també és un programa lliure i serveix per a editar sons enregistrats. Podem editar amb una música de fons, sobreposant la nostra veu, fent que aquesta veu soni més que la cançó, finalment el professor ens va senyalar que la pròxima classe (dilluns 2 novembre '09) combinariem aquestes dues eines per a crear un vídeo.

dimecres, 28 d’octubre del 2009

PRÀCTICA GOOGLE DOCS



Des de l'assignatura de Gestió i Tic ens han demanat un treball sobre les noves tecnologies enfocades a poder treballar en grup i a la mateixa manera individual cadascú, com poder fer això? Doncs amb una eina molt pràctica i a la vegada no molt complicada però amb certes limitacions vers l'office, el -GOOGLE DOCS- Per aquesta pràctica hem utilitzat una guia que ens ha facilitat el professor de l'assignatura.

Els components del grup hem creat un document en el qual hem fet una discussió d'un índex, tots a partir d'idees hem anat construint l' índex que ens ha semblat més adient sobre els ordinadors a l'aula i també s'ha fet una presentació estil powerpoint amb imatges representatives del tema i a més un vídeo on explica les noves tecnologies i webs 2.0, en la mateixa presentació teníem un xat per poder parlar mentre' s la fèiem i no calia utilitzar el messenger per comunicar-nos.

Finalment vàrem preparar un formulari posterior a la presentació del treball que constava de dues parts; el formulari i els resultats, on cada alumne present en l’exposició pogués opinar i exposar les seves idees sobre el tema per així tenir una certa idea del que s’havia entès o no. Per a fer aquesta part si que va ser necessari parlar-ho prèviament ja que el full de càlcul no permet ni un xat instantani ni cap comentari.

Personalment no havia utilitzat mai cap eina d'aquestes, sempre havia quedat amb altres companys per posar-nos a fer feina, d'aquesta manera no cal estar tots presents en un lloc i pots estar cadascú en un lloc i anar discutint i posant informació sobre allò que s'ha de fer i d'aquesta manera tothom es participatiu en el treball i es treu molt millor, s'exprimeix molt més be els recursos i això fa que acabi sent un bon treball.

Treball realitzat entre Eduard López, Josep Fosalba, Carles Furest, Jordi Mur i Joan Amat