Tots sabem que a qualsevol classe, sigui de primària o no es fan grups, grups d'amistat, cadascú és diferent, a un li agrada molt anar a esquiar, a un altre li agrada molt l'escalada, a l'altre sortir de festa.
Ahir a seminari vam fer un experiment que es podia aplicar perfectament a una situació real d'aula.
L'experiment consistia en fer grups, primer de tot ens van explicar la dinàmica a tots, van sortejar 2 persones del grup que serien els que farien de mestres i de tots els altres hi hauria un alumne que seria el marginat, l'apartat de la classe. aquest nen estaria apartat de la classe, els altres companys no els farien cas, l'apartarien i no el tindrien en compte.
Primer de tot ens van posar a cadascú una espècie de gomets de colors, aquests gomets eren de diferents formes i colors. Cadascú no es veia el gomet que portava però es van fer grups per colors de gomet i formes, n'hi havia un però que portava el gomet negre i que es va quedar sol.
Els mestres van entrar a classe i van intentar integrar aquest nen, van experimentar la manera com tractar aquest nen i fer veure als altres alumnes que l'han d'acceptar, que es diferent però que és part del grup.
La dinàmica va costar des d'un principi, perquè els alumnes que es juntàven entre ells no volien anar amb el nen "càncer" perquè deien que feia pudor, que es menjava els mocs, etc...
La veritat esque els mestres van intentar tot i més per fer que tots estiguessin junts.
Finalment vàrem proposar algunes solucions a la problemàtica de l'aula.
Possibles solucions:
- Separar els grups per números
- Fer que els nens marginats del grup fossin els que escollissin els altres components del seu grup.
- Deixar el nen dins de classe i preguntar-li davant tota la classe com se sent.
- Demanar als nens una redacció sobre com solucionar la situació d'un nen marginat a classe i breu reflexió posterior.
- Demanar als nens com se sentirien si els fessin "bulling" a ells.
-Veure pel·lícula sobre "el bulling" o un anunci sobre el tema.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada