dilluns, 23 de novembre del 2009

Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologia



Avui a TIC hem estat parlant sobre les competències digitals dels mestres en relació a les TIC.


A classe per tal de conèixer una mica més aquestes competències el Jorge Coderch, professor de l'assignatura ens ha proposat la lectura de cinc documents que apareixen al blog de l'assignatura. Després va crear un fórum al blink per explicar com adquirim una competència.


Jo he llegit els estàndards docents de l'UNESCO on, entre d'altres, s'estableix que un mestre hauria de ser capaç de descriure la funció i el propòsit de les eines i saber-les utilitzar, aquestes eines són anomenades TIC.

Aquesta és una competència que actualment estem treballant des de l'assignatura de Gestió de la Informació i TIC, amb la introducció de les diferents eines que hem anat treballant, com el Google docs, el Cmap Tools, l'Audacity, el Gimp o el MovieMaker. Totes aquestes eines i recursos són un recolzament a l'hora de fer explicacions i aprofundir en el coneixement.

Taula competències Unesco


Les Tic són cada vegada més present avui en dia en les tasques docents, l'objectiu bàsic de les TIC és poder arribar al coneixement a travès d'eines facilitades per aquestes, aquestes eines podríem dir que han de ser fàcils i molt intuïtives perquè tan els més petits com els professors puguin utilitzar, avui en dia cada vegada és més present tenir pissarres digitals a l'aula o projectors fins i tot portàtils personals o "notebooks", amb aquestes eines els nens aprenen més, no és només un fet de que aprenguin més sinò és més la motivació extra que tenen, aquestes competències abans esmentades és poden treballar a molts àmbits (ex.escola).
S'ha de tenir present que l'escola ha de començar per donar formació al seu professorat sobre la utilització de les TIC a l'aula i el professorat ha d'intentar integrar-ho a les classes.







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada