dijous, 26 de novembre del 2009

Comunicació audiovisual

Ha classe de COED hem observat una conferència de Guillermo Orozco sobre la comunicació audiovisual.

Edu3.cat



Guillermo Orozco és professor i investigador del Departament d’Estudis de Comunicació Social de la Universitat de Guadalajara, Mèxic. Professional de la comunicació audiovisual.


Compara el fet de ser audiència amb ser home o dona, no pel fet de néixer home o dona se sap com ser-ho.
S'ha d'aprendre un mínim de software quan fem anar un ordinador. La imatge és universal, tothom sap veure la TV i escoltar-la, nosaltres donem significat a les imatges però a vegades sense passen per alt.

Diferents prespectives segons enfocament de la imatge, si està inclinada cap a sota es veu inferior i quan està inclinada cap a dalt és veu superior.
diu:
Perquè el que es veu a les pantalles no és pura realitat?
Perquè la lent de la càmara selecciona coses de la realitat.
S'ha d'entrenar la vista per veure certes imatges, cada mitjà tecnològic té un codi, s'hauria d'aprendre el codi.
Els nens estan mediats per la família , l'escola alhora de veure la TV, ells interactuen en pantalles més o menys controlats.

1era responsabilitat d'educar-->família i escola.
Si hi ha problemes de comunicació a la família, si el fill no rep atenció dels pares llavors el fill veurà més la tv, jugarà més als videojocs etc..

S'ha de dotar els mitjans tecnològics als alumnes per fer ús d'elles alhora d'educar-se, tot el que ve amb imatge va amb un escrit complementat.
Els nens naveguen, no es parla de la lògica digital en els ordinadors, no és el mateix ensenyar de manera audiovisual que amb llibre de text.

A més, també juguen un paper important en aquesta educació els medis de comunicació, encara que no vulguin educar i es neguin a fer-ho. No poden evadir aquesta responsabilitat perquè les audiències s’eduquen a partir del que veuen i amb el que interactuen.

Com integrar l'educació en mitjans a l'escola?
Què caldria canviar per fer-ho possible?

S'hauria de desenvolupar les competències comunicatives. Caldria fer una alfabetització audiovisual, digital i desenvolupar pedagogies de cada medi i tecnologia de comunicació que permetés treure profit del potencial d’aquestes tecnologies.


---Opinió personal---

Crec personalment que els infants d'aquesta generació haurien de tenir molts recursos tecnològics però saber com fer servir-los.

Des de l'escola, la família i els medis de comunicació s'ha d'ajudar per desenvolupar l'aprenentatge cognitiu d'aquests nens a partir de la tecnologia sense malmetre el seu interès. Els medis de comunicació per altra banda, han d'educar i per tant han de censurar certs programes en "horari infantil".

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada