Des de l'assignatura de COED ens han proposat la realització de debats per tal de posar en pràctica allò que hem après a classe i d'aquesta manera poder desenvolupar-nos amb el tema de la comunicació oral i no verbal.
Primerament, L'imma Gómez, professora de COED ens va passar un vídeo d'una lliga universitària de debats perquè veiéssim un bon model de debat i tot seguit en va explicar les pautes de l'activitat.
Ens va donar una pauta de debats. En un primer moment havíem de separar-nos per grup i triar un tema per debatre. En el meu cas vàrem triar aquest: Pla escola 2.0. Les noves tecnologies a l'aula. Dels deu membres del grup, cinc defensaran el Sí i cinc defensaran el No.
Començarà un la introducció al tema, després hi hauran dos oradors que exposaran els arguments a defensar a favor o en contra, un altre que farà d'investigador (encorregat de cercar informació i fer preguntes a l'equip contrari) i l'últim que s'encarregarà de fer una conclusió final on reafirmarà els arguments proposats pels oradors.
A cada equip hi haurà un capità, el qual serà l'encarregat de coordinar la preparació del debat.
El debat estarà dividit en quatre parts: introducció, arguments, contraarguments/preguntes i conclusió. Cadascuna de les parts tindrà una durada de tres minuts.
Durant els debats tots el membres del grup disposarem una pauta per a avaluar-nos i avaluar també als nostres companys. Hi haurà una avaluació conjunta de grup.
Crec que es tracta d'una pràctica molt interessant, jo personalment no n'havia realitzat cap d'aquestes dimensions, sempre fèiem un debat però sense temps establert i finalment sempre acabava sent una "olla de grills". Crec que és una bona manera de fer despertar l'interès de la gent i tractar temes diversos però enfocats a l'educació.
Primerament, L'imma Gómez, professora de COED ens va passar un vídeo d'una lliga universitària de debats perquè veiéssim un bon model de debat i tot seguit en va explicar les pautes de l'activitat.
Ens va donar una pauta de debats. En un primer moment havíem de separar-nos per grup i triar un tema per debatre. En el meu cas vàrem triar aquest: Pla escola 2.0. Les noves tecnologies a l'aula. Dels deu membres del grup, cinc defensaran el Sí i cinc defensaran el No.
Començarà un la introducció al tema, després hi hauran dos oradors que exposaran els arguments a defensar a favor o en contra, un altre que farà d'investigador (encorregat de cercar informació i fer preguntes a l'equip contrari) i l'últim que s'encarregarà de fer una conclusió final on reafirmarà els arguments proposats pels oradors.
A cada equip hi haurà un capità, el qual serà l'encarregat de coordinar la preparació del debat.
El debat estarà dividit en quatre parts: introducció, arguments, contraarguments/preguntes i conclusió. Cadascuna de les parts tindrà una durada de tres minuts.
Durant els debats tots el membres del grup disposarem una pauta per a avaluar-nos i avaluar també als nostres companys. Hi haurà una avaluació conjunta de grup.
Crec que es tracta d'una pràctica molt interessant, jo personalment no n'havia realitzat cap d'aquestes dimensions, sempre fèiem un debat però sense temps establert i finalment sempre acabava sent una "olla de grills". Crec que és una bona manera de fer despertar l'interès de la gent i tractar temes diversos però enfocats a l'educació.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada