dimarts, 1 de desembre del 2009

Procés de composició escrita

A classe de COED la Imma ens va facilitar un esquema sobre el model teòric de Linda Flower i John R. Hayes del 1981.






Planificació

Explorar la situació comunicativa


Recollir i generar idees


Organitzar idees


Documentar-se

Explorar la situació comunicativa

TEXT Daniel Cassany, La cuina de l’escriptura, Barcelona, Empúries, 1993: p. 47.

GUIA PER EXPLORAR EL PROBLEMA RETÒRIC

Propòsit

• Què vull aconseguir amb aquest escrit?

• Com vull que reaccionin els lectors i les lectores?

• Què vull que facin amb el meu text?

• Com puc formular amb poques paraules el meu propòsit?

Audiència (receptor)

• Què sé de les persones que llegiran el text?

• Què saben del tema de què escric?

• Quin impacte vull causar-los?

• Quina informació els haig d'explicar?

• Com els l’haig d'explicar?

• Quan llegiran el text? Com?

Autor (emissor)

• Quina relació espero establir amb l'audiència?

• Com vull presentar-me?

• Quina imatge meva vull projectar en l’escrit?

• Quin to vull adoptar?

• Què saben de mi els lectors i les lectores?

Escrit (missatge)

• Com serà aquest escrit que faré?

• Serà gaire llarg /curt?

• Quin llenguatge faré servir?

• Quantes parts tindrà?

• Com me l’imagino?



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada